Hjälp och SUPPORT

Vem kontaktar jag om något fel inträffar! Vem ringer jag om det blir problem med min TV eller bredbandstjänst?

Börja med att kontrollera om lamporna på convertern (Mediaomvandlaren som konverterar ljus till elektriska signaler) lyser snabbt blinkande. Convertern är den lilla dosa som sitter i yttervägg och som hanterar den inkommande fibern i huset. Blinkar lamporna är signalen korrekt och felet ligger inom din fastighet. Då bör du starta om routern, alternativt TV-boxen. Det gör du genom att dra ur strömkabeln på respektive enhet, då laddar enheten om och om den enbart har hängt sig så skall felet vara avhjälpt.

Om ljusdioderna inte blinkar på convertern ligger felet förmodligen i Telias switchskåp vid Axgatan, och då måste du kontakta Telia supporten 020-20 20 70, för att göra en felsökning. Oftast kan dock felet ligga i nätadaptern som ger elektricitet till convertern. De är vårt näts svaga punkt, och föreningens supportpersoner har reservadaptrar om vi snabbt kan byta ut den felaktiga adaptern med. Ring någon av dom!

Vid eventuellt fel kolla också med en granne om samma fel finns där!

Om tv-bilden hänger sig en stund, avvakta minst en timme innan du felanmäler då felet även kan upptäckas av Telias övervakningssytem och avhjälpas automatiskt!

Om felet är generellt, och om fler än tre fastigheter har problem, kontakta Teliaansvarig person i styrelsen ( SMS:a till 070-652 36 86).

Om du är ensam om felet, kontakta teknisk support i styrelsen, se nedan. Vet du själv felorsaken ring Telias kundtjänst, se nedan.

Kontakta oss gärna med SMS och beskriv vad det är som är fel, så kontaktar vi dig.

TV Sigtunas support

08-591 193 86,  070-779 36 06, Hans Ekvall, i första hand teknisk support och hjälp. hansekvall (at) telia.com

08-592 506 95, 070-652 36 86,  Carl Gustaf Kjellberg, Teliaansvarig, teknisk support och hjälp,

cgkjellberg(at)gmail.com

Telias kundtjänst

020 – 75 57 66 Abonnemang och fakturafrågor
020 – 20 20 70 Kundtjänst, installation och inställningar och övriga supportfrågor