Fungerar
Nu fungerar nätet igen sedan några timmar.
Nu fungerar nätet igen sedan några timmar.
Vi upplever just nu störning i fibernätet. Beräknas åtgärdas av Telia under dagen. Rör inte er egen utrustning
Styrelsen vill önska alla i samfälligheten en glad och trevlig midsommar samt även en skön sommar. Gå in på denna länk så har du ett midsommarerbjudande från Telia! https://www.telia.se/foretag/erbjudanden/edr/bredband-kampanj-bef-kund-sommar
Sedan 10:30 fungerar nätet igen!
Vattenfall aviserade för någon vecka sedan om strömavbrott i vårt område. Därmed har även vårt teknikskåp varit strömlöst några timmar. Anläggningen slås på när Vattenfall är färdiga.
Årets föreningsstämma går av stapeln måndagen den 14 mars 2022, kl 19:30 i Lionslokalen på Strandvägen 38a, mittemot äventyrsgolfen (f.d minigolfbanan). Handlingarna finns att ladda ner här: https://tvsigtuna.se/wp-content/uploads/2022/02/Debiteringslängd-2022.pdf https://tvsigtuna.se/wp-content/uploads/2022/02/Kallelse-med-handlingar-2022.pdf
Vi har nu sedan en tid uppgraderat vårt nät till att kunna klara högre hastigheter än vad samfälligheten har som grundutbud. Med den nya mediaomvandlaren som installerades i höstan kan man nu köpa till hastighet, se vidare under frågor & svar.
När du har ett fel på hemmanätet, dvs mediaomvandlaren (där inkommande fiber kommer in i fastigheten), routern eller någon av TV-boxarna så kan du ringa ovanstående nummer för att få rådgivning och hjälp av kundtjänst på Telia. Du kan också få hjälp av samfällighetens supportpersoner vid eventuellt fel. Se vidare under frågor och svar.
Som många redan vet så har vi problem med somliga fastighetsägare som har anslutningsbesvär. Genom vår webbplats kan vi komma i kontakt med alla inom föreningen på ett smidigt sätt. Dessutom kan vi också, som några av er har märkt, skicka ut information via email till de som anmält intresse för det via webbplatsen. Vi … Läs mer
För närvarande har vi problem med ett antal fastigheter i området vad gäller uppkopplingen efter switchbytet i tisdags . TELIA meddelar att alla som har problem med sin anslutning måste rapportera och felanmäla till TELIA på 020-24 02 50. Vi har försökt göra en gruppanmälan men Telia kan inte hantera detta.